Presa economică de astăzi scrie despre evoluţuia crizei în Europa de est, estimările şefului Regatta în privinţa preţurilor locuinţelor noi sau costul flotei de maşini a SNLO. Printre alte subiecte, Japan Airlines a intrat în faliment, iar Citigroup are pierderi de 7,6 miliarde dolari.
Ce a fost mai rău în estul Europei a trecut. Patru dintre cei mai puternici executivi de companii de pe pieţele din Europa Centrală şi de Est susţin că ajustarea preţurilor activelor şi ale forţei de muncă în ţările din regiune ca urmare a crizei va încuraja revenirea acestora pe creştere economică şi le va transforma în motoarele Europei. "Criza aceasta m-a făcut şi mai sigur că am dreptate în credinţa mea că regiunea va urca şi va depăşi criza mult mai bine decât Europa de Vest. Noi, vesticii, ne-am dezvoltat şi am devenit leneşi şi, din cauza aceasta, apariţia crizei ne-a speriat foarte tare", afirma Andreas Treichl, CEO al Erste Group, citat de Ziarul Financiar.
Şeful Regatta: Statul are în pix scumpirea caselor noi cu 10%. Eduard Uzunov, proprietarul Regatta, estimează o apreciere cu 10% a locuinţelor noi în 2010. Condiţia esenţială ca acest lucru să se întâmple este o intervenţie a statului prin majorarea plafonului Prima Casă la peste 100.000 de euro. Preţurile proprietăţilor imobiliare au fost susţinute artificial la un nivel ridicat în 2009, a declarat Eduard Uzunov, proprietarul Regatta, cel mai mare jucător local cu acţionariat 100% românesc din piaţa de consultanţă. Din acest motiv, piaţa imobiliară a rămas în continuare blocată, anunţă Money.
Şefimea SNLO se plimbă cu maşini de 1,7 mil. lei. Conducerea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia (SNLO) şi-a închiriat şi în acest an o flotă auto de 1,7 milioane de lei, în pofida datoriilor uriaşe către Bugetul de stat şi a faptului că va termina şi 2009 pe pierderi. Dan Burlan, şeful SNLO, spune