BMW a pregătit pentru Geneva un nou model de nişă, botezat Seria 3 Gran Turismo. Automobilul bavarez va sosi în România în luna iunie şi va avea un preţ de bază de 36.642 euro, cu TVA inclus.
BMW Seria 3 GT este al treilea model ce beneficiază de tratamentul Gran Turismo, aparţinând unei subspecii bipolare a producătorului bavarez, care a înregistrat până acum un eşec parţial cu Seria 5 Gran Turismo, umbrit ulterior de succesul răsunător înregistrat de versiunea cu patru uşi a seducătorului Seria 6. Design controversat
Deşi oficialii BMW vorbesc despre un exterior captivant, care va trezi emoţii puternice şoferilor, Seria 3 Gran Turismo poartă povara eşecului înregistrat de Seria 5 GT, model care nu a reuşit să se impună pe piaţă. Filosofia de design a acestui model a urmat fără îndoială regula "funcţia dictează forma", întrucât aspectul exterior, care ar trebui să reflecte îmbinarea calităţilor versiunilor Sedan şi Touring, rămâne în continuare extem de controversat.
În ciuda îmbunătăţirii automobilului pe toate planurile, exteriorul, care ar fi trebuit să fie un exponent serios al nişei BMW, lasă impresia unui mariaj nereuşit între formele unui Sedan şi ale unui Touring, amintind extrem de mult de Seria 5 GT şi foarte puţin de Seria 6 Gran Turismo.
Justificarea alegerii acestui tip de caroserie pentru Seria 3 GT este reprezentată de confortul sporit oferit pasagerilor, datorat creşterii considerabile a proporţiilor habitaclului, păstrându-se în acelaşi timp dinamica aparte, specifică berlinei Seria 3. În plus faţă de versiunile deja existente, GT-ul aduce un eleron spate activ, geamuri laterale fără ramă şi un acces mai bun la portbagaj, datorat hayonului acţionat electric. Spaţiu este cuvântul de ordine pentru habitaclu
Conform datelor oficiale, adoptarea unei forme ieşite din comun are efecte benefice asupra confortului închinat pasa