Membrii CNA au respins, joi, propunerea făcută de preşedintele Consiliului, Laura Georgescu, ca publicitatea TV să fie "la vedere", iar televiziunile să posteze pe ecran un cronometru care să cuantifice minutele de publicitate.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un proiect de Decizie privind cronometrarea şi afişarea duratei de difuzare a publicităţii. Acest proiect a fost iniţiativa preşedintelui CNA, Laura Georgescu, care însă nu l-a mai susţinut în urma observaţiilor făcute în şedinţa de joi de unii membri ai Consiliului - Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Răsvan Popescu şi Lorand Turos.
Proiectul a fost elaborat având în vedere dispoziţiile referitoare la difuzarea publicităţii audiovizuale prevăzute în directiva 2010/13/UE a Parlamentului European şi a Directivei serviciilor mass-media
audiovizuale.
Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, "Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date". În calculul duratei publicităţii nu intră durata de difuzare a anunţurilor de autopromovare a radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, a anunţurilor de sponsorizare şi a plasărilor de produse.
Proiectul de Decizie prevedea că "Radiodifuzorii au obligaţia ca pe întreaga durată de difuzare a publicităţii televizate să afişeze pe ecran cronometrarea în mod descrescător a timpului dedicat spoturilor publicitare televizate şi spoturilor de teleshoping-urilor astfel încât pentru fiecare oră de emisie, începând cu minutul 00 şi încheind cu minutul 59, durata dedicată acestor spoturi să nu depăşească 12 minute pentru posturil