Traficul pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) din Capitală, cel mai mare din ţară, este de zece ori mai mic decât cel înregistrat pe aeroportul Heathrow din Londra, cel mai mare din Europa, şi de şase ori mai mic decât cel de pe aeroportul Charles de Gaulle, al doilea de pe continent.
Aeroporturile din Frankfurt, Amsterdam, Madrid, Istanbul, München, Roma (Fiumicino), Barcelona şi Gatwick (cel de-al doilea aeroport din Londra) ocupă celelalte locuri în clasamentul celor mai mari zece aeroporturi din Europa.
Traficul aeroportului Henri Coandă este mai mic şi decât cel înregistrat de vecinii din regiune. De exemplu, aeroportul din Praga (Vaclav Havel Airport), oraş cu 1,3 milioane de locuitori, a avut 10,8 milioane de pasageri anul trecut, în timp ce aeroportul din Varşovia (Frederic Chopin Airport), ce are circa 1,7 milioane de locuitori, a primit 9,3 milioane de pasageri anul trecut, iar cel din Budapesta, care are o populaţie tot de 1,7 milioane de locuitori, are circa 8,5 milioane de pasageri. La nivel de pasageri, aeroportul Henri Coandă se poziţionează pe locul 59 într-un top 100 al celor mai mari aeroporturi din Europa, potrivit unei analize publicate pe Wikipedia.
Aeroportul Otopeni ar avea nevoie de un trafic de cinci ori mai mare pentru a prinde măcar ultimul loc din top zece al celor mai mari aeroporturi din Europa. Nici dacă s-ar lua în calcul toţi pasagerii celor 16 aeroporturi funcţionale din România (10,7 milioane de pasageri anul trecut) nu ne-am apropia de un loc în acest top, având în vedere că doar pe Gatwick (un alt aeroport din Londra), ocupantul locului zece în clasament, ajung 34 de milioane de pasageri anual.
Cele mai mari zece aeroporturi din Europa au avut anul trecut un trafic de 473 de milioane de pasageri.
Traficul unui aeroport este un indicator atât al turismului din