Italienii de la Intesa Sanpaolo pariaza tot pe retail pentru a obtine o crestere peste media pietei, insa in paralel banca va dezvolta anul acesta unitati specializate pentru clientii corporativi si pentru cei de private-banking.
"Pentru 2009 obiectivul nostru este sa crestem in continuare pe toate segmentele de business intr-un ritm mai alert decat evolutia pietei per ansamblu. Un accent deosebit o sa punem in continuare pe partea de retail", afirma Nicola Calabro, directorul general al bancii.
Bancile care au anuntat pana acum tintele de crestere pentru 2009 - BCR, BRD sau Volksbank - au proiectii moderate, cuprinse intre 10% si 20%, dupa ce in anii trecuti afacerile au inregistrat expansiuni de circa 40%.
Desi Intesa Sanpaolo este unul dintre cele mai mari grupuri financiare din Italia si un jucator puternic in intreaga regiune, subsidiara locala este inca slab dezvoltata. Grupul Sanpaolo intrase pe piata romaneasca in 2003, prin achizitia West Bank, un jucator mic cu operatiunile concentrate in Transilvania.
Dupa fuziunea dintre Intesa si Sanpaolo, grupul nou-creat a venit cu o strategie mai agresiva pentru piata romaneasca, iar anul trecut filiala locala a primit o injectie de capital de 100 de milioane de euro. In 2008 banca si-a dublat reteaua, ajungand la 90 de unitati, iar inca cinci sunt in curs de deschidere.
Planurile privind extinderea retelei in 2009 sunt inca in discutie, majoritatea jucatorilor din sistem preferand sa ramana in expectativa. Programul de extindere anuntat anul trecut viza atingerea nivelului de 120 de unitati in prima parte a lui 2009.
"Vom continua sa ne extindem portofoliul de produse si servicii atat pentru persoanele fizice, cat si pentru companii si vom folosi sinergiile si know how-ul din cadrul bancii-mama. Mai mult, pentru companii si segementul de private banking vom dezvolta o serie de unita