În ciuda dificultăţilor financiare întâmpinate de grupul Fiat, marca de lux Maserati are un 2013 foarte profitabil, reuşind să bifeze 22.500 de comenzi în primele nouă luni ale acestui an.
Creşterea vânzărilor brandului de lux italian pare a fi una constantă, până în luna iulie fiind înregistrate 17.000 de comenzi, pentru ca o lună mai tarziu, la sfârşitul lui august, numărul acesta să crească la 20.304. După încă o lună, iată, creşterea este confirmată de valoarea de 22.500 de solicitări pentru automobilele din Peninsulă.
Conform Autonews Europe, starul vânzărilor este limuzina de 110.000 euro, Quattroporte, cu nu mai puţin de 9.900 de comenzi, urmat de sedanul entry-level Ghibli, cu 7.900 de comenzi. Până nu demult esenţa mărcii, modelele Gran Tourismo şi Gran Cabrio au înregistrat împreună doar 5.000 de cumpărători.
Recordul Maserati în materie de vânzări este de 9.000 de unităţi livrate, în anul 2008. Anul trecut, italienii au produs doar 6.300 de automobile. Aşadar, 2013 se întrevede a fi un record răsunător pentru marca italiană, care şi-a propus un target de 50.000 de maşini comercializate anual, începând cu 2015.
"Investiţiile noastre în noile modele au început să dea roade", a declarat CEO-ul Harald Wester cu privire la cheltuielile de 1.5 miliarde de euro, suportate de Fiat pentru dezvoltarea noilor limuzine Maserati. Acelaşi Wester a declarat că se bazează pe viitorul SUV Levante pentru 20.000-25.000 de comenzi, începând cu anul lansării, 2015.
În acest fel, Maserati ar putea ajuta la acoperirea deficitului, eventual profitabilitatea Fiat Grup, care a declarat pierderi de aproximativ 700 milioane de euro pe anul 2012. În ţara noastră, vânzările scăzute din ultimii ani au determinat mutarea showroom-ului Maserati de la Piaţa Presei Libere în Militari, lângă o reprezentanţă Fiat, Jeep, Alfa Romeo şi Lancia.
România