O celebră companie care se ocupă de fabricarea lenjeriei: Victoria’s Secret. Dar nu numai atât. Puţini sunt cei care ştiu că numele ei este legat de un "secret" regal. Se pare că Regina Victoria a Marii Britanii a inventat sutienele de dantelă elastice. De ce? Din mare iubire pentru Prinţul Albert şi pentru a-şi păstra senzualitatea.
Inspirată de pasionalul hobby al Majestăţii Sale, firma Victoria’s Secret a combinat fineţea regală cu comercialul. Şi astfel a reuşit să se lanseze ca brand de succes în anii "70, folosind o metodă neortodoxă: un singur magazin, ascuns pe una din străzile aflate în centrul metropolei San Francisco, şi afişând imaginea unei case de plăceri.
Astfel, femei care defilau doar în dessous-uri, în spatele unor geamuri asezonate cu draperii din catifea roşie au ridicat "marca" la rangul de cea mai luxoasă firmă de lenjerie de pe planetă.
Afacere pornită dintr-un motiv exasperant
Totuşi, nu a fost atât de simplu. Brandul a fost de fapt “găselniţa" unui afacerist american. Şi, iniţial, nu a creat brandul de dragul afacerilor, ci dintr-un motiv…exasperant. Roy Raymond, absolvent al Universităţii Stanford se săturase să se simtă jenat în magazinele universale, tipic americane, căutând cadouri pentru soţia sa, respectiv lenjerie intimă după care jumătatea sa era înnebunită.
Aşa că s-a folosit de cunoştinţele sale de afaceri şi a deschis un magazin în Palo Alto, în 1977, urmat imediat de apariţia unui catalog cu ajutorul căruia se putea comanda prin poştă şi alte trei magazine. Abia după toate acestea a venit ideea legată de Regina Victoria.
Sistemul permitea clienţilor anonimatul de care Raymond credea că este nevoie când vine vorba de lenjerie intimă. Ca un fapt inedit, produsele mărcii Victoria's Secret nu s-au vândut în afara Statelor Unite ale Americii până în 2010, chiar dacă brandul există din 1