„Falling Angels” este un omagiu adus balerinelor. Acestea ating, prin arta lor, perfecţiunea / Foto: Joris Jan Bos După marele George Balanchine, intrat anul trecut cu două piese de coregrafie în repertoriul Companiei de Balet din cadrul Operei Naţionale Bucureşti, încă un nume de rezonanţă mondială onorează programul „Seară de Balet”, demarat de această in instituţie lirică: Jiri Kylian.
Apreciat de mulţi cunoscători ai domeniului ca unul dintre cei mai mari coregrafi de dans contemporan,el este dorit de multe companii de balet din lume, măcar cu un titlu din zecile de creaţii care îi aparţin. Balerinilor de la Opera bucureşteană le-a surâs norocul în acest sens.
Jiri Kylian a acceptat ca în Capitala României echipa sa să pună în scenă „Falling Angels/Îngeri căzuţi”, lui aparţinându-i atât conceptul, cât şi coregrafia. Aşa lucrează marii coregrafi: au asistenţi cărora le încredinţează montarea pieselor. La Bucureşti, „Falling Angels” este pus în scenă de Nancy Euverink. Muzica a fost scrisă de Steve Reich, costumele create de Joke Visser. Joop Caboort este responsabil de lighting design, iar Erik van Houten este supervizor tehnic lighting – decoruri. Din distribuţie fac parte 16 dansatoare (câte două pe acelaşi rol) de la Operă. Premiera în România va avea loc duminică, 1 mai, la aproape 22 de ani de la premiera mondială cu această creaţie (Nederlands Dans Theater).
Evenimentul de la Operă a prilejuit, ieri, o conferinţă de presă, la care a participat conducerea instituţiei şi desigur Nancy Euverink, cea care îl reprezintă aici pe Jiri Kylian, deoarece el nu a venit în România, „din motive personale”, după cum am fost anunţaţi. Potrivit contractului, spectacolul se va juca timp de trei ani.
Ca şi cele două titluri, „Vals Fantezie” şi „Serenada”, ale coregrafului George Balanchine, „Falling Angels” reprezintă un spectacol de referinţă al Com