Rata tentativelor de frauda la plata online a scazut cu 50% in 2010 Procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2010 in magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 0.2%, in scadere cu 50% fata de 2009. Cu toate acestea, sistemul antifrauda ePayment a protejat magazinele online si clientii acestora de pierderi de aproape 900.000 euro.
“Faptul ca procentul tentativelor de frauda scade continuu demonstreaza ca piata se maturizeaza si ca nivelul de securitate a tranzactiilor creste de la an la an. Cu toate acestea, cresterea anuala a numarului de tranzactii face ca protectia antifrauda sa fie din ce in ce mai importanta, pierderile evitate de magazinele online si de clientii lor protejati de sistemul antifrauda ePayment crescand de la aprox. 550.000 euro in 2007 la aproape 900.000 euro anul trecut”, declara Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.
Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise in SUA, 30%, urmate la distanta de carduri emise in Romania, 17% si Italia, 10%. In ceea ce priveste locatia persoanelor care au incercat sa utilizeze cardul in mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul Romaniei, 23% in SUA, 7% in Italia si 6% in Marea Britanie.
Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al Gecad ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate in 2010 au fost site-urile care ofera reincarcare electronica pentru telefoanele mobile, avand un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de frauda, urmate de turism, cu un total de 22% si de serviciile de telecomunicatii, altele decat cele de reincarcare, cu un procent de 10,7%. In ceea ce priveste eTail-ul, desi nu se numara printre domeniile cu cele mai multe tentative de frauda, datorita valorii mari a produselor, ocupa locul doi, dupa turism, in ceea ce priveste volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor ePayment.