Testul efectuat cu celebrul compact german, înaintea lansării acestuia în România, care va avea loc la finalul acestui an, a revelat saltul calitativ făcut de noua generaţie. Sursa: Opel
Magna, producătorul canadian de componente auto şi viitorul deţinător al mărcii Opel, va intra în posesia unui nume cu greutate în industria de profil, dar şi a unui portofoliu de modele mai mult decât destoinice. Corsa - în clasa mică, Insignia - în segmentul D - şi, nu în ultimul rând, noul Astra - în clasa compactă - au capacitatea de a reprezenta tot atâtea centre de profit.
Gama Opel, aşa cum o ştim astăzi, poate aduce bani frumoşi, indiferent de numele proprietarului, chiar dacă micul Corsa nu mai e o noutate absolută, Insignia îşi va pierde peste puţin timp aura conferită de titlul „Maşina Anului în Europa”, iar Astra evoluează pe, incontestabil, cel mai pretenţios şi disputat sector - cel al compactelor, care trebuie să fie şi accesibile ca preţ, şi foarte încăpătoare, şi nespus de fermecătoare, şi musai asezonate cu gadgeturi tot mai extravagante.
Când va ajunge în România, cel mai probabil în luna decembrie a acestui an, Astra va găsi o piaţă răvăşită de criză şi un cârd de concurenţi redutabili, fiecare cu atuurile sale: Volkswagen Golf 5.5, Kia cee’d, Ford Focus, chiar şi Renault Megane - i-am enumerat doar pe protagoniştii din topul vânzărilor.
Preţ minim: 14.200 de euro
Noul Opel Astra va fi disponibil, iniţial, numai în versiune hatchback cu cinci portiere. Preţul minim comunicat pentru România va fi de 14.200 de euro cu TVA inclusă (pentru versiunea 1.4 - 100 CP Essentia).
Gama de motorizări va cuprinde două unităţi pe benzină şi trei pe motorină, toate cu patru cilindri în linie.
Propulsoarele pe benzină vor avea 1.4 şi 1.6 litri (fiecare cu o versiu