Motorizările turbodiesel se potrivesc de minune modelelor de mari dimensiuni. Pentru maşinile mici, precum subcompactul Opel Corsa, beneficiile nu sunt întotdeauna evidente.
Diferenţa între consumul unui autoturism care are motor alimentat cu benzină şi cel al unuia – de aceeaşi categorie – echipat cu propulsor turbodiesel scade odată cu dimensiunea modelului. Preţul carburantului este însă acelaşi.
Dacă pentru un SUV, bunăoară, e aproape de neconceput alegerea unei versiuni pe benzină – cu excepţiile de rigoare –, la o maşină de oraş, care nu acoperă distanţe prea mari, preferinţa pentru varianta pe motorină este măcar discutabilă. Nu şi atunci când avem o situaţie mai puţin obişnuită, precum cea propusă de gama Opel Corsa.
Asemănări şi deosebiri între versiuni
Am testat, zilele trecute, versiunea 1.3 CDTi EcoFLEX, după ce, anterior, încercasem "benzinarul" de 1.4 litri. Ambele motoarele sunt conforme cu norma de poluare Euro 5, au puteri similare (95 CP, primul, 100 CP, cel de-al doilea) şi performanţe apropiate (diferenţele între vitezele maxime şi timpii necesari atingerii "sutei", cu start de pe loc, fiind infime).
Discrepanţele evidente între cele două versiuni apar la capitolele consum, emisii şi, evident, preţ de achiziţie.
Corsa EcoFLEX emite, în medie, numai 95 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs. O valoare demnă de un autoturism cu propulsie alternativă, hibridă. Varianta dotată cu unitatea de 1.4 litri e mult mai puţin prietenoasă cu mediul: 134 g/km.
Dacă grija pentru natură şi viitorul planetei nu se numără încă printre priorităţile fiecărui şofer, vigilenţa financiară ar trebui să facă obiectul preocupărilor majorităţii celor care îşi achiziţionează o maşină cu preţ ponderat (exceptând oferta low-cost). Iar consumul real, obţinut în urma testării