O instanta judecatoreasca americana a dat o decizie prin care companiile de tigari sunt obligate sa deruleze o campanie publica prin care sa recunoasca "inselatoriile din trecut" in privina riscurilor fumatului.
Potrivit deciziei judecatoresti, campania de informare publica va trebui sa se deruleze pe o perioada de pana la doi ani. Detaliile privind costurile campaniei si suportul mediatic pe care se va desfasura sunt pe cale de a fi stabilite. Companiile ar putea sa faca recurs, cateva declarand ca studiaza aceasta pozibilitate, noteaza BBC.
Mesajul pe care companiile vor fi obligate sa-l afiseze este ca au "inselat in mod deliberat publicul american in privinta efectului fumatului asupra sanatatii".
Fumatul putrezeste creierul
Prima decizie in acest sens a fost data de judecatorul Gladys Kessler in 2006, insa companiile de tigari au reusit sa-i blocheze aplicarea prin contestarea utilizarii cuvantului "inselat".
Departamentul de Justitie se va intalni luna viitoare cu reprezentantii industriei tutunului pentru a fixa modul in care mesajele de recunoastere a "inselatoriei" vor aparea pe pachetele de tigari, pe Internet, la televiziune si in ziare.
"Solicitand companiilor de tigari sa spuna, in sfarsit, adevarul este un pret mic de platit pentru consecintele devastatoare a ceea ce au facut", a declarat Matthew Myers, presedintele unei organizatii de lupta impotriva fumatului. Conform statisticilor, fumatul ucide peste 1.200 de americani in fiecare an.
O instanta judecatoreasca americana a dat o decizie prin care companiile de tigari sunt obligate sa deruleze o campanie publica prin care sa recunoasca "inselatoriile din trecut" in privina riscurilor fumatului.
Potrivit deciziei judecatoresti, campania de informare publica va trebui sa se deruleze pe o perioada de pana