Cu două condiţii însă: achitarea regulată a facturilor curente şi a datoriei de bază. Aceasta din urmă poate fi plătită şi în tranşe. Ştergerea penalităţilor de întârziere se va face proporţional cu partea achitată din vechea datorie.
După ce Curtea de Apel Bucureşti a desfiinţat decizia de faliment dată de Tribunalul Galaţi, în 15 noiembrie 2011, în dosarul privind falimentul SC Apaterm SA, rolul lichidatorului judiciar, de recuperare a creanţelor Apaterm, a încetetat.
Drept urmare, a fost reluată aplicarea planului de reorganizare şi rentabilizare a societăţii de termoficare, plan pus în aplicare de SC Rominsolv SPRL, în calitate de administrator judiciar, şi de administratorul special Adriana Stratulat.
Una dintre principalele măsuri de rentabilizare prevăzute în planul de reorganizare propus de Rominsolv o reprezintă recuperarea datoriilor de la clienţii SC Apaterm (asociaţii proprietari/locatari, agenţi economici, unităţi bugetare).
O „momeală” avantajoasă
Cum o asemenea măsură sună a „misiune imposibilă”, Rominsolv încearcă să atragă datornicii la casieria Apaterm oferindu-le drept recompensă anularea penalităţilor de întârziere la plata facturilor.
Totalul datoriilor asociaţiilor de proprietari către Apaterm, înregistrate la 31.decembrie.2012, era de 27.638.505 lei, din care 13.459.137 lei reprezintă datoria de bază şi 14.179.367 lei penalităţi. Fireşte că, între timp, aceste sume au mai crescut „puţin”.
Dacă reorganizarea judiciară, strict dependentă de reuşita recuperării datoriilor şi plata creanţelor, ar eşua, Apaterm ar ajunge din nou în faliment.
Cum se vor şterge penalităţile
Pentru recuperarea „datoriilor istorice” Rominsolv a pus la punct o procedură pe care v-o prezentăm sub forma unei sinteze.
Procedura se aplică tuturor clienţilor APATERM, începând cu luna februarie 2013, iar mecani