Este evident ca, pe ultima suta de metri inainte de momentul 1 ianuarie 2007, gigantii IT incearca sa-si consolideze pozitia in Romania, in timp ce managerii straini incearca sa fie cat mai aproape de piata locala si de clientii autohtoni.
Compania japoneza Epson, unul din cei mai mari producatori mondiali de imprimante, proiectoare si LD-uri, si-a deschis oficial reprezentanta in Romania si asteapta vanzari de 9,1 milioane euro pentru anul fiscal care se va incheia la 31 martie 2007.
Michael Hunt, presedinte pentru International Teritories Division Epson Europe, a declarat pentru Wall-Street ca in cinci ani se asteapta ca reprezentanta din Romania sa vanda in urmatorii 5 ani de cel putin de doua ori mai multe imprimante, insistand pe faptul ca va fi foarte dezamagit daca nu se va respecta acest obiectiv.
Michael Hunt a incadrat Romania in lista tarilor de la care Epson asteapta o cresetere puternica. tara noastra face parte din ceea ce compania numeste "fast growing teritories", tari in care piata are potential urias, in opozitie cu tarile din Occident unde, crede Hunt, pietele sunt deja saturate.
El a mai spus ca romanii devin clienti din ce in ce mai pretentiosi si incep sa prefere imprimantele de firma, in locul celor no-name. De asemenea, romanii aleg in numar tot mai mare multifunctionalele - aparate care inglobeaza mai multe functii - fax, imprimanta, telefon, xerox, scanner - in locul imprimantelor simple din trecut.
Intrebat de Wall-Street despre posibilitatea constructiei unei fabrici Epson in Romania, Norio Niwa (foto1), al treilea om din conducerea corporatiei Epson a apreciat ca este prematur sa se trateze acest aspect.
In acelasi timp, Norio Niwa ne-a declarat ca aproximativ 10 % din veniturile pe care le va inregistra in Romania vor fi alocate pentru dezvoltarea businessului local si a activitatilor de promovare. @N_P