Miercuri ar putea fi aprobată, în şedinţa de Guvern, noua taxă auto, denumită timbru de mediu. Prin noua formulă de calcul, taxa pentru maşinile vechi va scădea cu până la 90%. De exemplu, pentru o maşină Dacia, non-euro, din anul 1990, suma se va reduce de zece ori, de la 3.321 de euro la doar 363 de euro.
În schimb, pentru maşinile Euro 3 si Euro 4, taxa creşte în anumite cazuri şi cu 10 procente. În cazul unui autoturism din 2008, cu Euro 4 şi cu motor de 1.800 centrimetri cubi, noua taxă va fi mai mică. Proprietarul va plăti un timbru de mediu în valoare de 878 de euro, în loc de peste 1.100 euro cât este în prezent, potrivit Digi 24.
Citeşte şi Plumb: Timbrul de mediu ar putea fi calculat diferit, în funcţie de combustibil
În şase ani, zece schimbări
Au trecut şase ani de când a intrat în vigoare taxa auto, însă de atunci aceasta a suferit nu mai puţin de zece schimbări. A purtat diferite nume, în funcţie de viziunea guvernelor, dar şi de criticile dure primite din partea Bruxelles-ului.
La 1 ianuarie 2007 intra în vigoare taxa de primă înmatriculare. Formula nu a fost însă pe placul Comisiei Europene, care în scurt timp a declanşat procedura de încălcare a tratatului comunitar - altfel numită şi procedura de infringement.
Instanţele nu fac faţă
Instanţele judecătoreşti şi serviciul de înmatriculări din Bihor sunt sufocate de valul de dosare de anulare a taxei de primă înmatriculare. Magistraţii se plâng că şedinţele de judecată sunt efectiv blocate de cele peste 10.000 de dosare.
Citeşte şi Timbrul de mediu avantajează piaţa maşinilor second-hand
Acţiunile de anulare a taxei de primă înmatriculare au fost iniţiate în ultimii doi ani, iar bihorenii continuă să facă zilnic între 20 şi 30 de contestaţii.
Astfel, pe ordinea de zi a şedinţelor de judecată se regăsesc zeci de termene care îngreunează munca magist