Nu aveti impresia ca modelul Renault Twingo are o fata zambitoare? Mmmm... Sau ca atat de clasicul Trabant exprima cumva tristete? Ori BMW-ul denota agresivitate si suparare?
Intr-un nou studiu efectuat recent, specialistii au identificat o serie de "emotii" si sentimente" specific umane dupa care pot fi clasificate diverse tipuri si modele de masini, mai vechi sau mai noi, mai clasice sau mai excentrice.
Potrivit cercetatorilor, citati de Associated Press, oamenii au tendinta de a observa o expresie "dulce" ori "macho" la botul sau spatele unei masini si asta pentru ca exista tendinta de a "scana" fetele umane pentru a gasi informatii vitale despre o persoana anume.
Fiinta umana, precum un animal, obisnuieste sa-si "adulmece" interlocutorul, care poate fi ostil sau nu, si totul se produce mai intai "prin aruncarea unei priviri". Este o tendinta naturala, genetica, un mecanism preistoric de supravietuire care persista si in timpurile moderne.
Conform stastistilor, sunt suficiente 10 secunde sa priveste fata cuiva ca sa-ti dai seama cu cine ai de-a face. Desigur, adesea aparentele inseala, dar prima impresie conteaza destul de mult in economia unei relatii. Exista sentimente bipolare - atractie/respingere - care vor face jocul si vor motiva optiunile ulterioare.
Acest reflex natural s-a transmis si in cazul automobilelor - este concluzia studiului efectuat de o echipa de cercetatori condusi de Karl Grammer, de la Universitatea din Viena.
Concret, cercetarile s-au concentrat pe un lot de 40 de adulti - jumatate femei, jumatate barbati - care au fost pusi sa descrie ce fel de impresii si emotii le-au provocat aspectul a 38 de masini, difrite modele, toate avand aceeasi culoare. Participantii la experiment au fost rugati sa clasifice "expresiile" fetelor masinilor in functie de 19 criterii, cum ar fi: