- Social - nr. 222 / 14 Noiembrie, 2012 De la inceputul acestui an, la "Telefonul copilului” – numarul 116.111 – au fost inregistrate peste 122.000 de apeluri. In ceea ce ii priveste pe apelanti, 72,48 la suta au fost copii, 15,56 – parinti, si 11,96 - alte persoane ingrijorate pentru siguranta unor copii. Asociatia "Telefonul copilului” precizeaza intr-un comunicat de presa ca, in 3.635 dintre cazurile inregistrate, au fost necesare, atat interventia institutiilor abilitate, cat si consilierea si monitorizarea continua a propriilor specialisti, intrucat 45 la suta din aceste cazuri erau situatii grave de abuz asupra copilului. Cu sprijinul asistentilor sociali si psihologilor asociatiei au fost adoptate cele mai bune solutii pentru stoparea abuzului si inlaturarea efectelor negative produse de situatia traumatizanta, iar cu sprijinul institutiilor abilitate agresorii au fost condamnati pentru faptele savarsite. Formele de abuz sesizate cel mai des au fost molestarea fizica (39,61%), neglijarea (28,03%), abuzul emotional (14,45%), abuzul sexual (9%), urmate de exploatarea prin munca, tentative de suicid in randul copiilor, privarea de libertate si traficul de minori. Specialistii au stabilit ca 32,12 la suta dintre copii simteau tristete la inceputul convorbirii telefonice, 22,15 la suta - frustrare si depresie, 17,04 la suta - singuratate, 14,72 la suta – apasare, si 13,97 la suta - frica. La inceputul acestei saptamani, a fost lansata campania "Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, in cadrul careia se pot face donatii de doi euro, pana in 31 decembrie, la numarul de SMS 8848. "Fiecare copil merita sa fie ajutat si avem nevoie de sustinerea dumneavoastra pentru a fi acolo, pentru ei, la linia 116.111, in fiecare zi. Un apel ratat poate insemna o copilarie distrusa. Va invitam astfel sa deveniti si de aceasta data aliatii copiilor fara copilarie, printr-o donatie