Rafinăria Petrotel va încheia şi anul acesta pe pierderi După ce în 2001 avea circa 20 de benzinării, Lukoil România operează acum 300 de staţii de carburanţi, fiind poate cea mai spectaculoasă evoluţie pe acest segment. Însă nimic nu este întâmplător. Dezvoltarea reţelei de distribuţie la nivel naţional a devenit cheia de succes pentru afacerile Lukoil în România, în condiţiile în care exporturile de carburaţi nu sunt eficiente. Grupul rus Lukoil a intrat în România în urmă cu opt ani, prin achiziţia, contra sumei de 53 milioane dolari, a rafinăriei Petrotel Ploieşti, deţinută de fostul Fond al Proprietăţii de Stat. Cu o capacitate de rafinare de 2,4 milioane tone ţiţei, aceasta este una dintre cele mai importante rafinării din România. Lukoil mai deţine în România o reţea de 300 de benzinării, operate de compania Lukoil România (fostă Lukoil Downstream), fiind al treilea jucător pe segmentul downstream, după Petrom şi Rompetrol. Din 1998 şi până acum, Lukoil a investit în România circa 550 milioane dolari, din care aproximativ 270 de milioane în distribuţie, a declarat ieri, la o conferinţă de presă, directorul general al Lukoil România, Constantin Tampiza. Pe de altă parte, 2005 a fost primul an în care s-a realizat un câştig pentru Lukoil în România, şi doar din activitatea de distribuţie a carburanţilor, rafinăria Petrotel încheind anul trecut cu pierderi de 123,45 milioane lei (peste 42,4 milioane dolari). Cifră de afaceri de 1,5 miliarde de dolari în 2006 "Anul trecut, Lukoil România a obţinut un profit net de 1,5 milioane dolari, însă anul acesta ne aşteptăm la un rezultat net de 12 milioane dolari", a spus Tampiza. De asemenea, pentru anul acesta, compania se aşteapă la venituri operaţionale de 55 milioane dolari şi o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de dolari. De cealaltă parte, rafinăria Petrotel a realizat la nouă luni venituri operaţionale de 24 mili