Criza bugetară nu a ajuns şi la autorităţile locale, dacă luăm în considerare cât se pregătesc să cheltuiască în următoarele luni chiar şi pentru bunuri sau servicii care nu sunt neapărat necesare.
Primăriile, prefecturile şi consiliile judeţene continuă să cheltuiască mult pe bunuri şi servicii. Asta în condiţiile în care angajaţii din sectorul bugetar, adică inclusiv cei din respectivele instituţii, îşi vor vedea lefurile cu un sfert mai mici, deoarece cheltuielile bugetare depăşesc cu mult veniturile.
Spre exemplu, municipiul Bucureşti a lansat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) un anunţ prin care vrea să contracteze, pentru şapte luni, servicii de transport aerian intern şi internaţional, precum şi de cazare în valoare totală de 100.000 de euro. Întrebat de EVZ, viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu, a explicat că nu ştie pentru cine sunt aceste servicii şi că toate cheltuielile care nu sunt urgente şi neapărat necesare ar trebui limitate, mai ales că spre finele anului instituţia va avea probleme mari cu bugetul.
„Ar trebui făcute doar investiţiile necesare pentru funcţionarea oraşului. Cât de curând vom fi nevoiţi să facem o rectificare bugetară drastică din cauză că, faţă de prognozele de la începutul anului, veniturile sunt acum mai mici cu 30%”, spune Raicu.
Primăria municipiul Timişoara se pregăteşte să dea 16.000 de lei pentru 2.500 de broşuri şi 3.000 de pliante necesare proiectului „Trăim în bazinul Carpaţi”. „Erau alocaţi bani pentru publicitate şi s-a decis să se tipărească aceste broşuri şi pliante”, ne-a explicat Corina Radu, de la Serviciul achiziţii publice al Primăriei Timişoara.
230 de anunţuri în luna mai
În total, în luna mai, când guvernul trebuia să facă alegerea grea între tăierea pensiilor şi majorarea taxelor, autorităţile locale au lansat aproape 230 de c