Cu doar câteva zile înainte de salonul aeronautic de la Bourget şi la distanţă de 12 zile de la prăbuşirea aparatului A330 în Atlantic, Airbus apăra fiabilitatea avioanelor sale, transmite AFP. " A330 este unul dintre cele mai bune avioane şi unul dintre cele mai sigure construite vreodată ", a explicat preşedintele Airbus, germanul Thomas Enders, într-un interviu acordat cotidianului Bild Zeitung.
Potrivit NewsIn, în paralel, francezul Fabrice Brégier, adjunctul de la Airbus, declara cotidianului regional La Dépêche du Midi: " Avioanele noastre sunt sigure! O spunem noi, o spune EASA (Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană), o spun şi clienţii. Toţi ne-au confirmat încrederea lor în A330. Ei cunosc cel mai bine avioanele noastre, mai bine decât presa" .
Aceste declaraţii duă ce în ultima săptămână s-a tot vorbit despre sondele Pitot, instrumente de măsurare a vitezei în zbor. Toate cele trei sonde Pitot ale avionului Air France care s-a prăbuşit în Atlantic erau defecte, ceea ce a provocat reacţii ale sindicatelor de piloţi, care au refuzat să zboare până la înlocuirea lor. Mai multe companii aviatice au anunţat că vor înlocui aceste sonde Pitot.
Pe de altă parte, Air France a recunoscut mai multe incidente cu aceste sonde în ultimele luni la A330 şi A340, defecţiuni care pot genera anomalii în serie. Incidentele erau rezultatul formării unui strat de gheaţă pe sonde, iar defecţiunea dispărea după câteva minute, precizase compania. Cel puţin cinci incidente legate de sonde au avut loc în 2008, potrivit rapoartelor piloţilor Air France.
Ieri, După ce a anunţat la cinci zile de la accident o "incoerenţă a diferitelor viteze măsurate", Biroul de Anchete şi Analize (BEA) din Franţa, care face ancheta tehnică, a anunţat că nu există "nicio legătură stabilită" între sonde şi accident.
Luni înce