Topul Zeitgeist prezintă internauţii români ca fiind la curent cu marile evenimente de la nivel global, fiind interesaţi de divertisment, sport, dar şi de dragoste şi tehnici de a săruta.
Google prezintă astăzi tradiţionalul Zeitgeist, barometrul căutărilor la nivel global. Datele oferite de reprezentanţii companiei care deţine cel mai important motor de căutare arată tendinţele utilizatorilor de internet. Potrivit analizei birourilor Google din diverse ţări, în 2012, cele mai populare domenii au fost sportul şi divertismentul, moartea lui Withney Houston înregistrând un volum imens de căutări la nivel global. De un interes crescut s-a bucurat şi melodia asiaticului Psy, care a urcat pe primele locuri în topurile de profil nu doar din România, ci şi din ţări precum Ungaria, Spania sau Marea Britanie. Olimpiada din această vară, lansările din domeniul tehnologiei, dar şi starea internetului, prin Anonymus (Cehia) SOPA şi ACTA, au urmat în topul interogărilor făcute de internauţii din Europa.
„S-a înregistrat un interes crescut, susţinut, pentru evenimentele sportive majore, pentru tot ce este nou, dar şi pentru evenimentele de impact major, indiferent de natura acestora. Tendinţa de la nivel global, care se manifestă şi în România, este că toate evenimentele din offline, cu un impact foarte mare, se reflectă imediat şi în online”, a declarat Gabriela Chiorean, Communications Manager la Google România.
Românii, la fel de romantici ca britanicii
Pe de altă parte, comportamentul românilor nu s-a modificat radical faţă de anul precedent, când Zeitgeist a fost realizat în premieră şi în ţara noastră. Se continuă trendul ascendent în ceea ce priveşte interesul pentru divertisment, personalităţi sau fotbal. Totuşi, dacă anul trecut utilizatorii cea mai mare creştere s-a înregistrat pe căutările despre show-ul „Românii au talent”, anul acesta Creative