Construirea podului-şosea a costat 10 miliarde de yuani (1,3 miliarde de euro) şi s-a făcut în patru ani. Podul este susţinut de 5.000 de piloni. Structura podului a început să fie construită în 2006, simultan de la ambele capete. Practic, podul are trei capete, fiind în forma literei "Y”, legând astfel Qingdao, Insula Huangdao şi districtul Huangdao.
La construcţia podului au lucrat 10.000 de oameni, s-au folosit 450.000 de tone de oţel şi 2,3 milioane de metri cubi de beton. Are o lungine de 42 de kilometri, o lăţime de 35 de metri şi reduce distanţa între Qingdao şi Huangdao cu 31 de kilometri (aproximativ la jumătate). A fost astfel construit încât să reziste la seisme, taifunuri sau coliziuni cu navele care trec pe dedesubt. În aceeaşi zi cu inaugurarea podului, a fost inaugurat şi tunelul de sub mare, Qing-Huan, care traversează Golful Jiaozhou şi leagă, de asemenea, districtul Huangdao de oraşul Qingdao şi este cel mai lung tunel sub apă din China.
Titlul de cel mai lung pod din lume dat de către Cartea Recordurilor podului Jiaozhou Bay a strânit unele controverse. Deţinătorul "original” al recordului mondial de lungime peste apă, care îşi revendică titlul şi acum, este podul Lake Ponchartrain Causeway, din sudul statului american Louisiana, care contestă actualul record al podului chinez. Americanii contestă noţiunea de lungime din perspectiva lungimii de peste apă, nu a podului în întregime. Astfel, deşi Jiaozhou Bay este lung de 42 de kilometri, peste apă, propriu-zis, are o lungine totală de 25,5 kilometri, în timp ce Lake Ponchartrain Causeway se întinde peste apă pe o lungime de 38 de kilometri. Dar chinezii susţin că podul lor este mai complex şi are mai multe extensii care intră în calculul lungimii peste apă.
Oricum ar fi, deocamdată, cel puţin pentru câţiva ani de-acum încolo, Jiaozhou Bay va deţine recordul mondial d