Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de Gruia Stoica, a primit o invitație formală din partea autorităților elene să participe la privatizarea operatorului feroviar de stat de transport de marfă pe calea ferată din Grecia, Train OSE, se arata intr-un comunicat al grupului. Reamintim ca GFR a castigat licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. De asemenea, a câștigat, luna trecuta, privatizarea din Croația pentru HZ Cargo. A participat si la licitatia pentru operatorul feroviar BDZ Cargo din Bulgaria, insa procedura a fost suspendata.
La procesul de privatizare din Grecia au mai fost invitați până acum un consorțiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) și Societatea Căilor Ferate din Franța (SNCF), dar și COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică și shipping din China.
“În numele celor 9.000 de angajați ai Grampet Group, care au adus împreună compania la acest nivel, cât și al managementului, suntem mândri de invitația de a participa la privatizarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Grecia, alături de companii precum RZD, SNCF și COSCO.(...)Nu așteptăm nici laude, nici felicitări, dar ne-am dori să ne putem derula proiectele și în țară în aceleași condiții de respect și justă apreciere pentru plus valoarea pe care o producem pentru întreaga societate românească, plus locuri de muncă și venituri la bugetul de stat. Invitația pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămurește o dată soliditatea și bonitatea noastră ca agent economic”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.
Privatizarea CFR Marfa se afla in acest moment sub semnul intrebarii. Chiar daca GFR a fost declarat castigator pe 20 iunie, nici pana in prezent nu a fost semnat contractul. Guvernul a aprobat o hotarare privind semnarea contractului, insa l-a trimis in CSAT