Unul dintre moştenitorii imperiului Stefanel a fost trimis de familie în România pentru a implementa schimbările pe care grupul le-a început din 2007 la nivel internaţional. Planul Stefanel este să urce încă o treaptă către piaţa de lux, scrie revista BUSINESS Magazin .
"Îmi place responsabilitatea. Am crescut mult în ultimul an", spune Carlo Stefanel, managerul Stefanel România şi fiul lui Giuseppe Stefanel, preşedintele şi acţionarul majoritar al grupului. Ultimul an înseamnă pentru Carlo, care alături de fratele său va moşteni afacerea Stefanel, perioada pe care a petrecut-o până acum în România, fiind trimis de familie pentru a repoziţiona reţeaua locală în acord cu noua politică a grupului.
Stefanel a obţinut venituri de 181,9 mil. euro în 2009, în scădere cu 15,4%. Pierderile s-au adâncit până la 48,7 mil. euro. Cifra de afaceri în România a fost de 5,8 mil. euro
Zvonurile ultimilor ani despre Stefanel nu sunau tocmai bine. Se vorbea despre scăderi semnificative ale vânzărilor, despre închideri de magazine, despre o repoziţionare a brandului, deşi nu se ştia bine pe ce segment. Reţeaua de sute de magazine a italienilor era considerată greşit situată pe segmentul mediu-superior al pieţei - fiind o reţea mare, analiştii considerau că i-ar sta mai bine în zona de cumpărători medii. Cu toate acestea, familia Stefanel nici nu a luat în considerare (în mod public) să devină un concurent direct al H&M, Zara, Bershka sau alte branduri promovate de noul lider al pieţei europene, spaniolii de la Inditex. Din contră, s-a orientat către o zonă mai exclusivistă şi vorbeşte despre o nouă politică a companiei, o repoziţionare mai aproape de segmentul high. Deşi în România brandul a fost considerat întotdeauna un brand de lux, "dar lux pe care ţi-l poţi permite", în restul statelor se adresează segmentului medium-high.
Venit în România la scurt