Autostrada din vestul ţării are 32 de kilometri şi a fost construită în proporţie de 40% cu fonduri europene.
Potrivit datelor oficiale existente pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, lucrările la Autostrada Arad-Timişoara au debutat în ianuarie 2009. În realitate, şantierul a fost deschis în iulie 2009. La început, în primele luni, s-a lucrat foarte puţin, constructorii invocând probleme cu descărcările arheologice.
Odată cu anul 2010, constructorii au început să se mişte mai bine şi, în vara anului trecut, proiectul era într-un stadiu de 29%. În octombrie 2010, constructorii au anunţat că sistează lucrările din cauza problemelor financiare.
Mai exact, reprezentanţii firmelor constructoare au spus că suspendă proiectul până când primesc banii de la Ministerul Transporturilor.„Am luat decizia aceasta din cauza problemelor financiare. Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută", declara atunci Marco Grinovero, project manager la FCC Porr Astaldi.
Urgenţă doar pe ultima sută de metri
Lucrările au fost reluate şi, odată cu începutul anului 2011, s-a lucrat în forţă, astfel că în luna mai a acestui an proiectul a ajuns într-un stadiu de 60%. Venită în vizită pe şantier în 26 mai, Anca Boagiu s-a declarat pesimistă în privinţa inaugurării în acest an. La 15 iulie, proiectul era deja finalizat în proporţie de 73%, redându-i speranţa ministrului.
„Faptul că deja pe acest tronson circulăm pe unele secţiuni, pe asfalt, faptul că stadiul fizic a crescut de la ultima vizită în şantier creează premisele că acest tronson va fi dat în finalizare spre sfârşitul anului acesta", spunea Anca Boagiu în luna iulie.
La începutul lunii august, premierul Emil Boc şi ministrul Anca Boagiu au venit din nou pe autostr