Răspunsul la întrebarea „De ce nu mai sunt bune în sezonul rece cauciucurile de vară?” porneşte de la multiple studii care au evidenţiat că, în momentul în care temperatura de afară scade sub 8 grade Celsius, gumele cu care am circulat toată vara sunt inutile, sau altfel spus, vă supun la nişte riscuri majore. Riscul de accident pe timp de iarnă creşte de şase ori faţă de perioada verii.
Nu e nevoie să vedem zăpadă pentru a ne duce la un centru de vânzări de cauciucuri, asta deoarece sub 8 grade materialul din care sunt fabricate anvelopele de vară devin rigide, ca un plastic tare, şi îşi pierd aderenţa, capacitatea de frânare şi scad dramatic manevrabilitatea maşinii. La ce bun că aveţi sub capotă un motor de 3 litri si 230 CP, frâne cu patru pistonaşe pe roată şi ultima versiune ESP a sistemului de control al tracţiunii şi al stabilităţii, dacă aveţi o săniuţă sub maşină la prima zăpadă sau îngheţ?
În cazul în care vă încăpăţânaţi să menţineţi şi iarna asta cauciucurile de vară, ar trebui să ştiţi că distanţele de frânare de la 50 km/h pe carosabil uscat este de obicei de 8 metri, însă pe asfalt umed aceasta se dublează la 16 metri, pe o şosea acoperită cu zăpadă sare de 32 de metri, însă cel mai dramatic scor se înregistrează pe carosabilul acoperit cu o peliculă de ploei şi gheaţă. Pentru oprirea de la 50 km/h este nevoie în acest caz de 64 de metri. 20-30 de metri în minus poate însemna diferenţa dintre viaţă şi moarte, atât pentru familiile dumneavoastra cât şi pentru alţi participanţi la trafic sau pietoni nevinovaţi.
De asemenea, manevrele de evitare cu maşina dotată cu anvelope de iarnă sunt mult mai uşor de efectuat, în timp ce cu cele de vară automobilul intră sigur în vrie, pierzând instantaneu aderenţa şi contactul cu solul. Mai gândiţi-vă de asemenea că iarna, cel mai mic deluşor va deveni aproape imposibil de urcat cu gume de vară