România va avea peste 1.000 de kilometri de autostradă în următorii patru ani, a declarat azi, senatorul PSD, Sorin Bota, la conferinţa Programe europene pentru creşterea competitivităţii şi rentabilităţii transportatorilor români. Rezultate obţinute şi proiecte de viitor.
Senatorul şi-a exprimat speranţa că, în următorii patru ani, România va avea autostrăzi "mult peste 1.000 de kilometri în circulaţie pe principalele rute'', adăugând că deja au început lucrările şi pe Coridorul de transport feroviar 4 Arad - Braşov - Bucureşti, urmând partea de coridor nou Bucureşti - Iaşi şi legătura pe Transilvania - Timişoara - Oradea - Cluj - Suceava - Iaşi.
"Acestea sunt câteva repere care stau în preocuparea atât a executivului, cât şi a parlamentului, legislativ şi bugetar, când discutăm de ceea ce înseamnă bugetul României şi aplicarea acestuia", a afirmat senatorul Sorin Bota.
Sorin Bota, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a declarat că în domeniul rutier, din perspectiva României, trebuie să existe mai mult decât un singur punct transfrontalier principal de conectare între state, decizia luată la Bruxelles conform căreia fiecare stat de frontieră are un singur punct principal nefiind fezabilă, cel puţin la nivelul ţării noastre.
"În domeniul rutier, din perspectiva României, trebuie să existe mai mult decât un singur punct transfrontalier principal de conectare între state. Este o chestiune care la nivel decizional, birocratic s-a discutat la Bruxelles, unde s-a fixat că fiecare stat pe frontieră are un singur punct principal, lucru care cel puţin la nivelul României nu este fezabil şi chiar am făcut aceste propuneri tehnice de extindere a acestor puncte, având în vedere în principal geografia şi conexiunile ca direcţie care duc din acele puncte. Un exemplu este faptul că avem la nord de Suceava un punc