LIANA ALEXANDRA (1947-2011) a absolvit secţia de compoziţie a Universităţii de Muzică din Bucureşti, unde a predat apoi orchestraţia, formele muzicale şi compoziţia. Dispărută dintre noi, din nefericire, prea devreme, ea şi-a manifestat talentul în lucrări ample din genul simfonic, concertant, vocal-simfonic, de operă, dar şi în muzica de cameră, pentru care a fost răsplătită cu premii importante în ţară şi peste hotare.
"Licornul (inorogul) reprezintă una dintre cele mai interesante creaţii ale universului fabulos imaginat în Evul Mediu. Se spune că acest animal, ca semn al purităţii, nu putea fi capturat decât de o fecioară ce îi îngăduia să se odihnească pe sânul ei.
Cele şase tapiserii ale Doamnei cu Licornul sunt expuse la Paris, în Muzeul Cluny şi reprezintă alegorii ale celor cinci simţuri, la care se adaugă o a şasea imagine intitulată Către singura mea Dorinţă. Am compus această operă de cameră în perioada 1 mai-15 iulie 1995, inspirată fiind de minunatele poeme ce mi-au fost oferite de marele poet belgian Etienne de Sadeleer, care s-a născut în 1923 la Bruxelles şi care este autorul mai multor volume defi nitorii pentru lirica belgiană. Dedicată celei ce va rămâne de-a pururi sub imaginea Doamnei cu Licornul (Etienne de Sadeleer), opera este structurată în şase scene corespunzătoare celor şase poeme ce formează ciclul: A mon seul Désir, La Vue, L’Ouie, L’Odorat, Le Goût şi Le Toucher" (Liana Alexandra, Sinaia, 1995).
În continuarea programului, CHAYA CZERNOWIN (n. 1957), compozitoare israeliană care şi-a pus bazele studiilor muzicale la Academia Rubin din Tel Aviv şi s-a perfecţionat ulterior cu Abel Ehrlich, Dieter Schnebel, Brian Ferneyhough, Roger Reynolds. Din anul 2009 este profesor titular la catedra de compoziţie a Universităţii Harvard. Creaţiile sale (operă, orchestrale, muzică de cameră) se bucură de succes în importante