Brandul Zapp ar putea disparea rapid, iar cel mai puternic impact al tranzactiei va fi cresterea pe internetul mobil, cred analistii.
Zapp, brandul sub care activeaza din 2001 compania Telemobil, ar putea disparea rapid de pe piata, imediat dupa ce Consiliul Concurentei isi va da acordul final pentru preluarea operatorului de catre Cosmote, numarul trei pe piata de telefonie - spun analisti chestionati de ZF.
"Exista semne evidente pe piata, precum reducerea brusca a publicitatii pentru Zapp pe toate canalele media, ca liderii de la Cosmote ar putea opta sa renunte la brand", spune Iulian Circiumaru, consultant al companiei A.T. Kearney.
Cosmote a anuntat achizitia Zapp in iunie, iar aprobarea Concurentei - considerata "o formalitate", este asteptata pana la finele anului. Cosmote a platit 61 mil. euro pe actiuni si a preluat datorii de 146 mil. euro.
Trec la T-Mobile?
O alta varianta vehiculata pe piata este pastrarea Zapp ca sub-brand pentru servicii de internet pentru firme, insa aceste optiuni par a avea putine sanse in conditiile in care OTE promoveaza puternic brandul pe care l-a impus in Balcani - Cosmote.
O alta varianta care scoate din calcule Zapp este cea a transformarii Cosmote si Zapp in T-Mobile, brandul de telefonie mobila al Deutsche Telekom, optiune pe care pariaza, spre exemplu, Raluca Milin, fost sef de vanzari al UPC si de comunicare al Connex (Vodafone).
"Cred ca in curand vom auzi mai degraba de T-Mobile" spune ea.
Insa care va fi impactul preluarii Zapp asupra competitiei de pe piata locala telecom?
"Pe segmentul de voce impactul asupra competitiei va fi unul marginal, avand in vedere profilul si volumul clientilor Zapp pe acest sector. Cel mai probabil, o optiune pentru managementul Cosmote este aceea de a restructura portofoliul de produse pe voce al Zapp si sa-l alinieze la ofert