Regia de publicitate online ARBOinteractive a lansat departamentul Behavia, care ofera servicii de targetare predictiv-comportamentala. In 2-3 ani, acest tip de targetare va reprezenta 15-20% din vanzarile de publicitate online, estimeaza Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive.
Targetarea predictiv-comportamentala foloseste o tehnologie care livreaza reclama exclusiv catre consumatorii incadrati intr-un anumit public-tinta, indiferent de site-urile pe care acestia navigheaza.
Tehnologia identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul lor in mediul online si similitudinea acestuia cu cel al unui grup reprezentativ, pe care se face o cercetare continua. Pe baza acestor informatii sunt livrate reclame unor grupuri definite de caracteristici precum indicatori sociodemografici sau interese personale (electronice, locuinte, moda, mancare, sport, animale, interesele financiare etc).
“In prezent, exista 17 profiluri de grupuri-tinta (manageri, femei active cu copil, tineri pasionati de electronice, pasionati de automobile etc), care ne ajuta sa avem un punct de plecare si o platforma de intelegere a tehnologiei. In practica se poate crea, de fapt, orice profi”, a declarat Marius Sutu, project manager Behavia Romania.
Potrivit lui Calin Rotarus (foto), targetarea predictiv-comportamentala ofera doua avantaje principale: extinderea reach-ului (posibilitatea de a atinge mai multi utilizatori din targetul dorit, nu doar pe cei care pot fi gasiti pe o selectie de site-uri) si eliminarea waste-ului (mesajul va ajunge doar la cei din targetul respectiv). Pornind de la aceste doua caracteristici, managerul estimeaza ca tehnologia va fi adoptata cel mai rapid de doua categorii de clienti: cei care au bugete mari si isi doresc un reach cat mai extins (de exemplu companiile din FMCG) si cei care se adreseaza unui target foart