Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a hotărât să desfiinţeze 577 de funcţii de conducere, respectiv de manageri interimari, din spitale. Prin această măsură ministrul spune că se va face o economie de peste un milion de lei pe lună, bani care reprezintă salariile celor 577 de directori.
„Sunt spitale în România care au şi câte 10 directori. Şi aici vorbesc despre directori de resurse umane, directori IT, directori administrativi. Sunt prea multe funcţii de conducere şi prea mari cheltuieli de personal", a declarat Cseke Attila. Ministrul a dat ca exemple Spitalul Clinic Judeţean din Târgu Mureş, care are prevăzute zece funcţii de conducere şi unităţile similare din Galaţi - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei" şi Iaşi - Spitalul Clinic de Urgenţe pentru Copii „Sf. Maria", unde sunt şapte astfel de funcţii.
Salarii prea mari
Managerii de spitale se apără şi spun că au fost nevoiţi să angajeze mai mulţi directori. „La 3.200 de angajaţi este normal să am opt directori. O unitate spitalicească atât de mare cât este a noastră, cu 1.200 de paturi şi 3.000 de angajaţi, va fi greu de condus de doi sau trei manageri", a declarat Florin Gomoţîrceanu, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş.
Pe de altă parte, ministrul Cseke a precizat că salariile unor astfel de directori pot oscila între 2.300 de lei şi 7.825 de lei. „Directorul administrativ al Spitalului Clinic de Psihiatrie Socola primeşte 7.825 de lei cu sporuri cu tot", a precizat Cseke Attila.
„Dacă ministrul a hotărât să desfiinţeze aceste funcţii nu avem ce face, o să ne conformăm. În ceea ce priveşte salariul meu, nu vreau să comentez", a spus Elena Iliescu, directorul administrativ al Institutului Oncologic „Trestioreanu" din Bucureşti, unul dintre directorii vizaţi de ordinul ministrului Cseke.
În opinia ministrului, un spital trebuie să aibă