Primăria Alba Iulia îşi propune să îmbunătăţească relaţia cetăţenilor cu administraţia, printr-un sistem informatic, implementat cu acest scop. Cel mai probabil la sfârșitul lunii februarie, albaiulienii vor avea la dispoziţie un dispecerat inteligent la care vor putea apela 7 zile din 7 pentru a monitoriza stadiul unei cereri depuse, a depune o reclamaţie sau o sesizare.
Relaţia dintre cetăţean şi Primărie va avea la dispoziţie mai multe canale de comunicare: pe un portal de internet, la telefon, email, infochioşc sau centru de informare clienţi. Avantajul acestui dispecerat este unul reciproc, cetăţeanul va primi o soluţie rapidă şi eficientă la cererea sa, iar Primăria va fi sesizată mai uşor privind unele probleme din oraş. Proiectul „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relațiilor cu cetățenii (CRM) în administrația publică locală prin servicii electronice moderne” a fost prezentat, vineri, în conferinţă de presă, de către city managerul Nicolaie Moldovan și managerul proiectului, Cătălin Cristea.
Cetățenii orașului vor putea comunica mai ușor cu Primăria municipiului, începând cu luna februarie a anului viitor, când se va porni sistemul informatic pentru facilitarea relaţiei cu cetăţenii în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne. Acestea sunt în curs de realizare, printr-un proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza unui contract de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Valoarea totală a proiectului este de 6. 680.087,65 de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă 5.334.716, 98 lei, pe o durată de 23 de luni.
Obiectivul proiectului este furnizarea de servicii publice online către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităţilor interne ale Primăriei.
Una dintre componentele proiectului constă în