•Conducerea uzinei pascanene pregateste disponibilizari masive de la 1 martie •In replica, profitand de prevederile noului Cod al Muncii, sindicatele au initiat procedura pentru declansarea unui conflict de munca •Situatia de la Remar SA a fost adusa la cunostinta primului ministru Adrian Nastase
Profitand de faptul ca de la 1 martie intra in vigoare prevederile noului Cod al Muncii, Stefan Enea, liderul sindicatului de la SC Remar SA Pascani, a pregatit conducerii firmei un martisor greu de inghitit - un nou conflict de munca. Mai concret, acesta cere, conform contractului colectiv de munca, o majorare de salariu cu 16% incepand cu 1 ianuarie a.c., tichete de masa si dotarea muncitorilor cu echipament de protectie. Iar ca supliment solicita sistarea disponibilizarilor. Aceasta ultima pretentie sindicala pune conducerea Remar SA intr-o situatie extrem de delicata. Conducerea unitatii a batut deja in cuie o organigrama pe 2003-2004 care prevede 1.410 muncitori, in timp ce la ora actuala in uzina pascaneana muncesc peste 1.900 de salariati. In preajma datei de 1 martie, conducerea Remar SA urma sa faca disponibilizari de personal.
Disponibilizari iminente
"Conform organigramei intocmite de membrii Consiliului de Administratie si aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor, noi trebuie sa avem in 2003 sub 1.500 de muncitori. In prima faza, vom disponibiliza mai bine de 150 de oameni", a declarat directorul general Mihai Guia de la SC Remar SA Pascani. In mare parte, acest lucru este cauzat si de faptul ca Ministerul Transporturilor, prin noul program de modernizare, intentioneaza sa reduca vechile garnituri de tren, care vor fi inlocuite cu automotoare fabricate de firma Siemens, cunoscute si sub denumirea "Sageata albastra". Pentru a intrerupe diponibilizarile, liderul de sindicat Stefan Enea a pregatit un conflict de munc