Forfotă specifică sărbătorii de Bobotează în sâmbăta care a trecut, în bisericile din Braşov. Întrucât pentru mulţi braşoveni sâmbătă a rămas o zi liberă, în care nu trebuie să meargă la serviciu, prezenţa enoriaşilor în Casa Domnului a fost mult mai consistentă faţă de alţi ani. Miile de creştini au aşteptat praznicul Botezului Domnului cu pet-urile şi sticlele aşezate cuminţi în plase, pentru a lua agheasmă acasă. „Aprovizionarea” cu apă sfinţită a constituit pentru majoritatea braşovenilor un scop principal al vizitei la biserică, mesajul şi semnificaţia acestei sărbători pierzându-se printre îndelungatele cântări şi cetiri ale preoţilor. Din peisajul specific acestui mare praznic nu au lipsit nici butoaiele, pline ochi cu agheasmă. La multe biserici, forfota s-a transformat în frenezie şi înghesuială imediat ce preoţii au citit Evanghelia după Ioan, după care au făcut agheasma mare. Imediat ce au primit undă verde, enoriaşii în general femei cu frica de Dumnezeu şi trecute bine de vârsta a doua au dat năvală pe butoaie, aproape urcându-se unii pe alţii. Cea de-a doua „confruntare” s-a dat pentru busuiocul sfinţit de preoţi. Părintele Gheorghe Varga spune că modul de manifestare a creştinilor a devenit o caracteristică naţională. „Înghesuiala e specifică românului, când e vorba de primit câte ceva, fie că e o sarma, fie că vorbim de apă sfinţită”, ne-a spus părintele Varga.
Preotul explică că, din prisma semnificaţiei, creştinii ar trebui să se înghesuie mai degrabă la spovedanie, decât la Bobotează. „Botezul Domnului este făcut spre iertarea păcatelor noastre, însă creştinii se înghesuie pentru că primesc ceva. Apa sfinţită iartă păcatele, însă din acest punct de vedere, spovedania este mult mai puternică. Taina Botezului prin Duh şi foc, adică a Spovedaniei, este mai eficientă decât iertarea păcatelor de Bobotează, însă lumea nu se înghesuie”, ne-a spu