Niciun furnizor al marilor reţele comerciale nu este favorizat în detrimentul altuia, iar majoritatea magazinelor au implementat politici antidiscriminatorii, au declarat agenţiei MEDIAFAX reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale(AMRCR), răspunzând acuzaţiilor patronatului Romconserv.
Patronatul din industria conservelor Romconserv a acuzat, miercuri, lanţurile de hipermarketuri că impun taxe foarte mari pentru produsele româneşti pe rafturi, care ajung la peste 50% din preţ, le poziţionează pe rafturi în zone fără vizibilitate şi la plătesc de multe ori sub costul de producţiei, favorizând mărfurile de import în detrimentul celor româneşti.
Mai mult, patronatul acuză că plata facturilor a fost extinsă de la 35 zile la peste 60-90 zile, furnizorii fiind obligaţi să achite la termen, cu TVA aferent, ceea ce duce la pierderi şi decapitalizare.
"AMRCR este o asociaţie profesională care nu deţine şi nici nu trebuie să deţină informaţii despre contractele comerciale existente între membrii săi şi furnizorii sau clienţii lor. Dorim să subliniem că toţi jucătorii de pe piaţa şi membri aiasociaţiei trebuie să respecte termenele maxime de plată de 60 de zile prevazute de legea 72/2013", se arată într-un comunicat transmis MEDIAFAX de către AMRCR.
Potrivit surselor citate, membrii asociaţiei au implementat politici anti discriminatorii, astfel încât niciun furnizor nu este favorizat în detrimentul altuia, fie că provine din România sau din altă ţară.
"Pe de altă parte am dori ca autorităţile de Concurenţă să verifice modul în care au fost colectate din contracte, datele prezentate de Romconserv", au mai spus reprezentanţii asociaţiei.
Producătorii de conserve s-au plâns că sunt supuşi unor serii de abuzuri de către lanţurile de hipermarketuri. Astfel, deşi în contract se stipulează că schimbarea preţului se face prin notificare în