După ce şi-a retras oferta pentru Yahoo, compania tehnologică americană rămâne fără prea multe opţiuni în lupta cu Google pentru supremaţia pe segmentul de internet Deşi
După ce şi-a retras oferta pentru Yahoo, compania tehnologică americană rămâne fără prea multe opţiuni în lupta cu Google pentru supremaţia pe segmentul de internet
Deşi investitorii se aşteptau să anunţe o preluare ostilă, şeful Microsoft, Steve Ballmer, a retras oferta de preluare a companiei americane de servicii de internet Yahoo, la sfârşitul săptămânii trecute. Asta după ce conducerea Yahoo a refuzat oferta majorată de la 44,6 miliarde la 49,6 miliarde de dolari. Analiştii se aşteaptă ca retragerea Microsoft să fie doar o modalitate de a pune presiune asupra Yahoo. Mai ales că eşuarea preluării pune sub semnul întrebării strategia Microsoft pentru obţinerea supremaţiei pe segmentul de Internet.
Decizia Microsoft de a renunţa la preluarea Yahoo îl pune într-o situaţie dificilă pe şeful companiei tehnologice, Steve Ballmer. Analiştii se întreabă care va fi următoarea mişcare a Microsoft în condiţiile în care divizia de internet continuă să piardă bani. Ballmer a retras oferta de preluare a Yahoo, la sfârşitul săptămânii trecute, după ce şefii celui mai vizitat web-site din lume au refuzat bonusul de cinci miliarde de dolari peste suma iniţială de 44,6 miliarde de dolari înaintat de Microsoft.
Cofondatorii Yahoo, Jerry Yang şi David Filo, au refuzat să accepte o ofertă mai mică de 37 dolari pe acţiune. Cu Yahoo în portofoliu, Microsoft şi-ar fi triplat participaţia pe piaţa online din SUA şi ar fi devenit cel mai mare comerciant de publicitate pe internet. Ballmer a declarat că nu a recurs la o preluare ostilă pentru că şefii Yahoo "ar fi recurs la măsuri care ar fi făcut ca achiziţia să nu fie una bună pentru Microsoft".
Achiziţiile mici, neprofitabile pent