La 9 septembrie 2004, Renault a lansat Dacia Logan in Europa. Sase ani mai devreme, Louis Schweitzer, presedintele grupului francez, a avut ideea de a lansa un model de masina simpla, fiabila, economica, pentru statele in curs de dezvoltare, care sa fie mai ieftin decat un Renault Clio.
La Tribune publica un amplu articol in care este prezentata istoria uneia dintre cele mai populare masini din Europa.
"Nu va merge", "Nu se va vinde" - au fost cuvinte rostite la lansare. Mai nimeni nu credea in succesul masinii ieftine. La noua ani de la iesirea pe piata, insa, Dacia Logan este unul dintre pariurile castigate de Renault. Peste un milion de autovehicule sunt produse anual, iar mare parte din profitul grupului francez este asigurat de Logan.
Povestea a inceput pe la finalul anilor '90, cand Louis Schweitzer a facut o calatorie in Rusia. Francezul a observat ca piata locala de masini este dominata de masini mari, dar nu prea scumpe, adaptate puterii de cumparare a clasei de mijloc. A avut ideea sa lanseze o masina al carei pret sa nu depaseasca 5.000 de dolari - care au devenit ulterior 5.000 de euro.
Cand Schweitzer a evocat pentru prima data noul concept, in 1998, a avut parte numai de priviri sceptice. Vedeta Renault la acea vreme era simpaticul Clio, mult mai mic si mai usor de parcat in orasele aglomerate ale Europei.
Intuitia presedintelui Renault s-a transformat, in iulie 1999, in preluarea a 51 la suta din actiunile constructorului roman de autovehicule Dacia. Tranzactia, in valoare de 50 de milioane de euro, a fost urmata de o investitie de 200 de milioane de euro. Preluarea controlului uzinei de la Dacia Pitesti a fost o revansa frumoasa pentru Renault, care a ratat, in 1990, preluarea constructorului ceh Skoda, in favoarea Volkswagen.
Dacia nu era o necunoscuta pentru Renault la preluare.