Stocul de spatii comerciale moderne va cunoaste o apreciere semnificativa pana la sfarsitul anului 2009, ritmul de crestere fiind similar atat in Bucuresti cat si in orasele din provincie.
Dezvoltatorii sunt impulsionati de cresterea nivelului de trai si a diversificarii produselor financiare de credit pentru persoanele fizice, potrivit unui studiu al agentiei imobiliare DTZ Echinox.
Astfel, daca in prezent, stocul de mall-uri din provincie se ridica la circa 243.000 de metri patrati, acesta va depasi un milion de metri patrati in urmatorii doi ani, ca urmare a finalizarii unui numar de 28 de centre comerciale, in toate regiunile tarii.
Asemanatoare este situatia si in Bucuresti, unde, in prezent, cele patru centre comerciale existente insumeaza aproximativ 130.000 de metri patrati, iar stocul total va depasi pana la sfarsitul anului 2009, 500.000 de metri patrati, in cazul in care centrele comerciale anuntate vor fi livrate la termen.
"Noile proiecte de centre comerciale sunt moderne, respectand regulile generale internationale referitoare la design si layout, numar de locuri de parcare, prezenta unor chiriasi ancora (principalii chiriasi - n.r.), existenta food-court-ului, cinema, zona de distractie", declara Aura Voiculescu, consultant senior in cadrul departamentului retail al DTZ Echinox.
Voiculescu precizeaza ca se poate spune ca vom asista la o trecere directa de la "centrele comerciale de prima generatie la centre foarte moderne, care vor putea concura orice mall din Europa Centrala si de Est".
In Bucuresti acest an va fi relativ slab in livrari, fiind asteptata doar deschiderea centrului comercial Baneasa Shopping City, precum si finalizarea extensiei realizate de Anchor Grup la Bucuresti Mall.
Avantul pe care il va lua in urmatorii ani piata centrelor comerciale din Bucuresti vine pe fondul unei oferte actuale de pa