Cu gandul la cei dragi, pleci de la serviciu si te incumeti sa scanezi un supermagazin. Factorul S (stresul sarbatorilor) te loveste in moalele capului. De gandeai ca radioul te toaca marunt, acu' sa te vad, om bun! La fiecare pas, magie si miracol. La fiecare pas, sarbatoare si bucurii explozive. La fiecare pas, Mos Craciun AND Santa Claus (ala de n-a venit inca in town!). Si, peste tot, Marele Spirit al Sarbatorilor! Din an in an sosesc la noi mode care mai de care mai straine de loc si de neam. La vreme de sarbatoare, unele apucaturi de imprumut ating apogeul, moment in care echilibrul devine dezechilibru, rationalul, irational, iar apelul la emotie discreta, deversare de energii negative. Sa luam ca exemplu Craciunul, sarbatoare veche, cu implant modern, occidental. Pe la mijloc de noiembrie, semnele magice ale Nasterii Domnului incep a se aseza in rafturile magazinelor. Reni micuti si oachesi, mosi Craciuni dragalasi si zambitori, globuri, globulete si globusoare, beteala de sute de feluri, decoratii mii si mii, dulciuri, cadouri, jucarii si cate si mai cate alte artefacte ingenioase nascocite de mintea omeneasca se ordoneaza militareste in standuri, in asteptarea clipei fermecate in care clientul, consumatorul, rapus de vraja sarbatorilor de iarna, le va duce acasa, spre bucuria celor dragi. Pana aici nimic neobisnuit. Chiar si pe vremea lui Mos Gerila, tot se gasea cate ceva de daruit. Dar... E dimineata. Te urci in autobuz ori in tramvai. Cat ai stat in statie, frigul a patruns bine in oase. In tara noastra, mijloacele de transport public au orare astrale. Apar si dispar precum vagabonzii cosmici. In asteptarea lor, daca ai curajul de a scruta mai incolo de lungul nasului amortit, ochii iti sunt orbiti de feeria sarbatorilor. Vitrine pestrite, luminite multicolore, fantome lunecand printre troiene. Nameti si reduceri colosale. In mijlocul de transport, dupa c