AFDJ Galaţi a lansat o licitaţie pe SEAP pentru achiziţionarea unui remorcher multifuncţional, nou. Intervenţiile cu acest tip de nave pe Dunărea îngheţată au demonstrat, iarna trecută, necesitatea şi utilitatea unor asemenea investiţii.
Înainte de repriza zdravănă de ger din iarna trecută, remorcherul pentru salvare şi spagerea gheţii Perseus, din dotarea Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) stătuse la cheu, nemişcat, timp de un an şi jumătate. Echipajul său era convins că nava este lăsată să ruginească pentru a fi vândută ca fier vechi şi se ruga ca, în 2012, să fie un adevărat ger al Bobotezei.
Călin Iamandi, comandantul navei, declara atunci pentru Adevărul că-şi doreşte pod de gheaţă pe Dunăre:
„Numai aşa Căpitănia ar putea autoriza provizoriu ca Perseus, care nu mai are dreptul să navige, să plece în marş pentru spargerea gheţii".
Dorinţa marinarilor de pe nava Perseus s-a împlinit cu mult peste aşteptările lor căci intervenţiile remorcherului au salvat de la inundaţii (prin formarea de zăpoare) localităţile dintre Cotul Pisicii şi Sulina.
Înainte de a se lupta cu podurile de gheaţă din iarna trecută Perseus avea nevoie de reparaţii pentru care Guvernul a alocat, în 2006, suma de 10.950.000 de lei (aproape trei milioane de euro) din care nu s-a primit niciun sfanţ. Cum între timp bătrânele motoare fabricate la Reşiţa au fost „chinuite", nu glumă, iar pe bordajul navei au rămas urmele înfruntării cu banchizele groase şi de trei-patru metri, echipajul lui Perseus a sperat ca, măcar după întorcerea victorioasă din lupta cu sloiurile a bătrânului remorcher, acesta să aibă parte de reparaţii.
În acest scop, AFDJ a solicitat la Bruxelles acordarea de fonduri neramburasabile pentru retehnologizarea navelor de salvare Perseus şi Hercules, precum şi pentru construirea a încă patru nave similare, dar mai mici.
Roadele