Larry Page, noul director al companiei şi totodată unul dintre fondatorii ei, nu poate fi numit leneş: în prima zi de muncă, Page a oferit 900 milioane de dolari pentru portofoliul de patente al firmei Nortel. Cum va schimba Page Google - răspunsul la această întrebare ar putea fi găsit şi în noua carte „In the Plex", o biografie a companiei.
Larry Page este un erou pentru multă lume - probabil chiar şi pentru el însuşi. A înfiinţat Google în 1998, la numai 25 de ani, împreună cu Sergey Brin, iar sediul companiei a fost la început în garajul unei prietene în Menlo Park, California. Câţiva ani mai târziu, Page avea să devină miliardar - averea sa este estimată la 19,8 miliarde dolari - şi Google, una dintre cele mai mari companii din lume, cel puţin ca valoare de piaţă. Totuşi, Google încearcă să îşi păstreze filozofia şi spiritul iniţial, cel al unei companii mici, cu o cultură internă diferită de cea a marilor corporaţii; astfel, motto-ul Google este „Să nu faci rău" - o prescurtare a punctului şase al regulilor companiei, care spune „Poţi să faci bani fără să faci rău" - iar compania oferă angajaţilor săi multe libertăţi care ar fi de neconceput în altă parte - de la posibilitatea de a petrece 20% din timpul de la birou lucrând la proiecte proprii, care să nu aibă neapărat o legătură directă cu jobul (aşa s-au născut Gmail, AdSense şi Google News) la console video, mese de ping-pong, o sală de sport, un pian de concert şi o cantină considerată - probabil pe bună dreptate - una dintre cele mai bune din lume. Cum Page este unul dintre arhitecţii acestei culturi, e destul de probabil că în această privinţă nu se va schimba nimic în ca¬drul companiei. În multe alte privinţe, schimbările sunt şi vor fi majore.
Inovaţie în loc de marketing
Reputaţia companiei nu este exagerată; într-un studiu recent care analiza mai multe companii, Google era pe locul