Deschis în noiembrie 2010 acasă, la Ploieşti, Salonul Artelor, organizat de Filiala prahoveană a Uniunii Artiştilor Plastici, a traversat între timp munţii, poposind la Bistriţa la începutul lui februarie. Asemenea itinerarii între un judeţ şi altul, odinioară curente, se singularizează astăzi în peisajul artistic românesc atunci când se mai petrec, datorită împrejurării că banii s-au împuţinat şi interesul pentru simezele din Capitală sau din străinătate prevalează.
Nu lipsesc nici saloanele naţionale, dar adevărul este că alianţele între artiştii din două judeţe reprezintă o verigă intermediară care merită înviorată, neputând fi înlocuită de nimic altceva; poate doar completată de expoziţiile cu trei, patru, cinci ş.a.m.d. unităţi administrative implicate, nu neapărat din aceeaşi provincie istorică. Din acest punct de vedere ar fi de aşteptat mai multă imaginaţie organizatorică de la toate filialele UAP, iar stimularea ei poate surveni nu doar dinspre autorităţi, muzee şi colecţionari, ci şi dinspre publicul rafinat al plasticii.
La Bistriţa, vernisajul i-a întrunit în faţa microfonului pe artistul Marcel Lupşe, pe directorul Bibliotecii Judeţene Bistriţa, Mircea Oliv, pe curatorul expoziţiei, oaspetele Valter Paraschivescu, preşedinte al UAP Ploieşti şi pe Alice Neculea, director adjunct al Muzeului de Artă Ploieşti. Găzduită de galeria de Su Gălete - spaţiu medieval consacrat artistic, în chiar scuarul central al oraşului -, etalarea talentelor prahovene a însumat lucrări de pictură, grafică, artă decorativă şi sculptură. Nu mai puţin de 68 de artişti şi-au propus manierele de interpretare a lumii cu mijloacele propriei muze, creând un pod simbolic a cărui consecinţă imediată va fi deplasarea, în martie, a bistriţenilor la Ploieşti.
Întâmplare sau rezultat al unei emulaţii zonale, lucrările nu părăsesc figurativul. Nimeni nu pare interesat să