Comisarii de la Protecţia Consumatorului au dat sancţiuni cuprinse între 20.000 şi 100.000 de lei. Numărul reclamaţiilor la adresa instituţiilor bancare este în creştere. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj a amendat trei instituţii bancare din Craiova.
Clienţii băncilor spun că prin actele adiţionale, pregătite de bănci, le sunt impuse clauze abuzive. Cele mai multe plângeri sunt legate de comisioanele şi dobânzile majorate, iar reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Dolj spun că se confruntă în continuare cu un val de reclamaţii din partea doljenilor care se consideră înşelaţi de instituţiile bancare.
Numai în luna septembrie şi în primele zile ale lui octombrie, peste 50 de reclamaţii au ajuns în atenţia inspectorilor CJPC Dolj.
„Oamenii ne-au sesizat în privinţa mai multor aspecte, dar majoritatea sunt legate de comisioanele impuse de instituţiile bancare. Au reclamat perceperea comisionului de risc după data de 21 iunie 2010 când a intrat în vigoare ordonanţa 50/2010. Au reclamat de asemenea introducerea unui comision nou, comisionul de administrare care înlocuie comisionul de risc. Acest comision nu se regăsea în contractele încheiate iniţial între clienţi şi bancă. Alţi clienţi s-au arătat nemulţumiţi de majorarea comisionului de administrare, prin introducerea comisionului de risc ca valoare în comisionul de administrare şi implicit creşterea sumei datorate băncii“, a declarat comisar-şef Gheorghe Marinescu.
Se îngroaşă numărul reclamanţilor
În cazul reclamaţiilor întemeiate, reprezentanţii CJPC au trecut la amenzi şi au sancţionat băncile cu sume cuprinse între 20.000 şi 100.000 de lei trei bănci. „În continuare se fac verificări la actele adiţionale ale clienţilor. Verificăm dacă au fost îndeplinite sarcinile impuse în procesele verbale, iar dacă nu au fost se