Prin „Early booking“, turistul îşi alege orice sejur. Dacă lasă totul pe ultima sută de metri, se mulţumeşte cu ce mai găseşte la agenţie. Pentru a fi siguri că-şi vor vinde aproape toate pachetele, tour-operatorii oferă prin programele speciale reduceri de până la 40% faţă de preţurile practicate de obicei.
Mulţi turişti îşi pun problema cum este mai convenabil să-şi cumpere o vacanţă: din timp, când agenţiile le oferă reduceri de până la 40%, sau cu câteva zile înainte de plecarea în concediu, când beneficiază de aceleaşi discounturi, dar găsesc mult mai puţine oferte.
Agenţiile de turism, cărora le convine de minune să vândă o mare parte din pachetele de pe stoc încă de la începutul anului, recomandă programele „Early booking" („Înscrieri timpurii"), dar mulţi dintre turişti lasă totul pe ultima sută de metri şi apelează la ofertele „last minute".
Diferenţa dintre cele două programe este că, în cazul primului, turistul îşi poate alege vacanţa dintr-o paletă foarte largă de oferte, iar dacă apelează la „last minute", va pleca unde va mai găsi locuri la agenţie. „Prin «last minute», turistul nu are prea multe oferte de ales, nu poate avea pretenţii prea mari. El poate vrea să plece în Turcia la un hotel de patru stele, dar nu mai găseşte decât în Grecia la trei stele", explică Adrian Goicea, directorul general al agenţiei Cocktail Holidays.
De asemenea, Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), consideră că turistul beneficiază de mai multă siguranţă prin „Înscrieri timpurii".
Totodată, preşedintele ANAT estimează că, în acest an, numărul ofertelor „last mintue" va scădea considerabil faţă de anul trecut. „Se estimează ca în acest an, gradul de ocupare din destinaţiile clasice gen Turcia, Bulgaria sau Grecia să fie mult mai mare decât anul trecut, deoarece multe ţări au ieşit din cr