Vicepreşedintele PDL Raluca Turcan afirmă că procentul de absolvenţi de clasa a VIII-a "cu note de trecere la evaluarea naţională a crescut nu datorită performanţei sporite din sistem, ci pe seama subiectelor mai uşoare", adăugând că învăţământul românesc este "prea permisiv cu frauda".
Raluca Turcan a declarat miercuri, la Sibiu, unde PDL îşi lansează strategia pe educaţie, că "România pare să fie blocată într-un sistem care nu poate sau nu vrea să avanseze".
"Procentul de absolvenţi de clasa a VIII-a cu note de trecere la evaluarea naţională a crescut nu datorită performanţei sporite din sistem, ci pe seama subiectelor mai uşoare. Realitatea în sine nu este satisfăcătoare. Putem încerca s-o cosmetizăm la un examen sau altul, dar testele internaţionale PISA nu mint, după cum nici performanţa economiei româneşti nu minte. La testul PISA din 2009, România a fost ultima dintre ţările UE, iar din Europa doar Albania şi Muntenegru s-au clasat în urma noastră", a afirmat Turcan.
Potrivit acesteia, statul român nu a privit constant educaţia ca pe o prioritate naţională.
"Învăţământul românesc a fost neglijat multă vreme. A fost neglijat şi livrat mediocrităţii pentru a mulţumi parcă pe toată lumea. Din păcate, însă, mulţi dintre cei mulţumiţi de mediocritate şi şmecherie devin asistaţi sau clienţi ai unor fabricanţi de diplome. Factorul politic, din păcate, vine uneori să întărească prejudecăţile şi mediocritatea - de exemplu, atunci când exonerează de răspundere un premier dovedit plagiator sau când coboară standardele de evaluare doar pentru a vinde iluzia unei performanţe mai bune", a susţinut Turcan.
Ea a adăugat că învăţământul românesc nu este centrat pe performanţă, nu pune accent pe formarea continuă a cadrelor didactice şi este "prea permisiv cu frauda", având standarde etice încă scăzute.
La lansarea strategiei PDL intitul