Epson Romania, subsidiara locala a grupului japonez Seiko-Epson Corporation, a anuntat ca in trimestrul al doilea compania detinea o cota de piata de 27% in segmentul de proiectoare in timp ce pe zona de imprimante inregistreaza o felie din piata de 10%.
"In primul trimestrul al acestui an, pe segmentul de printabile de tip "inkjet"am detinut o cota de piata de 12,7%, insa pe masura ce am avansa in criza financiara aceasta a scazut la 10%. Pe segmenul de proiectoare, in primul trimestru compania detinea in Romania o cota de piata de 37%, dupa care s-a comprimat la 27%, pastrand pozitia de lider", a declarat Tomas Hudec, Regional Sales & Marketing Manager pentru Europa de Est.
De asemenea, executivul a declarat ca, in pofida efectelor negative ale crizei financiare resimtite in intreaga piata IT, aceasta poate oferi o oportunitate de crestere in viitor. "Desi vanzarile au scazut la nivelul intregii piete, criza financiara poate fi o oportunitate de crestere. Pentru Romania, Epson isi propune cresterea cotei de piata in segmentul printabilelor inkjet (n.r. - jet de cerneala) si pastrarea cotei de 25% in segmentul proiectoarelor", a adaugat Tomas Hudec.
Un punct important al strategiei Epson pentru piata locala il reprezinta reducerea costurilor care in aceasta perioada sunt la mare cautare, a declarat Ciprian Baranga (foto), director de marketing si vanzari pentru Romania si Bulgaria.
"In prezent, ne concentram pe reducerile de costuri. De exemplu, la imprimantele pentru consumatorii de tip corporate am introdus un program de tip "pret per pagina", a mai spus acesta.
Potrivit IDC, piata locala de IT a scazut cu aproximativ 45% in 2009, dar speram sa depasim acest plafon, avand in vedere ca am inregistrat atat cresteri cat si scaderi, a declarat Baranga. "Pe segmentul sistemelor de business (POS) am inregistrat o crestere de 20% de la in