Noul Cod al muncii limitează la 10 zile lucrătoare perioada de concediu neîntrerupt pe care îl pot solicita salariaţii. Până în prezent, angajaţii puteau solicita angajatorului o perioadă de concediu neîntrerupt de cel puţin 15 zile lucrătoare.
Angajaţii care vor să-şi mai ia anul acesta concediu neîntrerupt de 15 zile, fără a risca un refuz din partea angajatorului, mai au la dispoziţie 27 de zile în care îşi pot depune cererea de concediu, pe 30 aprilie intrând în vigoare noul Cod al muncii.
Care sunt însă primele griji ale directorilor de HR începând cu data de 30 aprilie? Informarea managementului şi a angajaţilor despre noile modificări aduse la legislaţia muncii, precum şi includerea în regulamentul intern al companiei a criteriilor şi procedurilor de evaluare profesională a salariaţilor ar trebui să fie primele preocupări ale directorilor de HR pe 30 aprilie. De asemenea, criteriile de evaluare şi performanţă a angajaţilor trebuie adăugate şi în fişa postului a fiecărui salariat, dacă nu existau până în prezent.
"Consider că din punctul de vedere al activităţilor angajaţilor din departamentul de resurse umane nu există modificări majore, pentru că relaţia dintre angajator şi angajat este gestionată de angajat şi de managerul direct. HR-ul va face în continuare ceea ce făcea şi până acum, numai că vor exista modificări la nivelul termenelor pentru care se semnează unele contracte sau acte adiţionale", susţine Adrian Lupulescu, Eastern Europe HR Manager al Freescale Semiconductor România, filiala unuia dintre cei mai mari producători mondiali de semiconductori, care a angajat peste 200 de ingineri pe piaţa locală.
Cu toate acestea, e posibil ca unele modificări aduse la noua legislaţie să nu reducă birocraţia, deşi reprezentanţii Consiliului Investitorilor Străini (CIS) - cei care au elaborat proiectul de modificare a Codului muncii -