Pentru licitaţia pe care LPF o va organiza în curând se anunţă o luptă dură. Pe piaţa media se fac asocieri. Sursa: AP
Fotbalul românesc a trăit în ultimii trei ani, dintre care doi de profundă criză financiară, din drepturile de televizare. Licitaţia organizată în 2008, câştigată de tandemul-surpriză RCS&RDS-Antena 1, a fost "mană cerească" pentru echipele din Liga I, care şi-au construit bugetele cu banii proveniţi de la televiziuni.
LPF a încasat pentru trei ani de contract o sumă astronomică, nejustificat de mare pentru calitatea slabă a meciurilor: 32 de milioane de euro pe sezon! Şi în acest an, licitaţia pentru drepturile TV ale Ligii I, care va avea loc luna viitoare, va avea parte de un participant-surpriză. Este vorba despre duetul format din UPC şi Dolce.
UPC, care alături de RCS&RDS domină piaţa operatorilor de cablu din România, a avut de pierdut în ultimii trei ani, fiindcă nu a avut în grilă decât un singur post care a transmis meciuri din Liga I, canalul generalist Antena 1.
Mitică Dragomir vrea 36 de milioane de euro pe sezon
Unde a existat posibilitatea, abonaţii fie au fugit la RCS&RDS, rivalii UPC-ului, fie şi-au montat antene parabolice Digi TV. În acest moment, RCS&RDS are aproximativ 2,7 milioane de clienţi, iar UPC - 2 milioane de abonaţi.
Platforma de televiziune Dolce, care aparţine grecilor de la Romtelecom, şi-a deschis astă- toamnă canalul său de sport, Dolce Sport. Invizibil pentru cei mai mulţi dintre români, postul a cumpărat drepturile de transmisie pentru mai multe competiţii, cum ar fi Liga Campionilor la fotbal sau NBA. Pentru a arăta că este o forţă de luat în seamă pe piaţa televiziunilor de profil, Dolce Sport a transmis în 2011 Campionatul Mondial masculin de handbal.
Dolce vrea să dea acum două lovituri dintr-un foc: să intre în grila unui mare o