Cu un motor diesel de 1.8 litri DOHC şi 150 CP sub capotă, care respectă normele de poluare Euro 5, modelul lansat în martie de constructorul japonez la Salonul Auto de la Geneva se anunţă un concurent dur pentru Nissan Qashqai şi Hyundai ix35.
Are transmisie 4x4, este plin de tehnologie la interior, iar acoperişul panoramic şi funcţia AutoStop&Go, disponibile în echiparea Instyle A18, îl particularizează faţă de concurenţă.
Într-o piaţă auto care încearcă să se limpezească de ceva vreme, Mitsubishi nu putea sta cu mâinile în sân. Dacă pe segmentul SUV-urilor mari propune nume precum Outlander şi Pajero, iar L200 s-a înfipt în topul utilitarelor cu fibră adevărată off-road, japonezii rămăseseră cumva descoperiţi pe categoria crossoverelor compacte. Aşa a apărut ASX, un model care se bazează pe conceptul cX, dezvăluit în 2007 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Cum arată? Încă din primul moment, îţi dai seama că e o maşină cu lipici. Aspectul său va fi, cu siguranţă, unul dintre atuurile maşinii. Vorbind doar de design, trebuie spus că ASX te atrage imediat prin celebra de-acum grilă frontală "Jet Fighter", care transmite gena agresivă emanată cel mai bine Lancer. Liniile sale sunt perfect armonizate cu caracterul maşinii, iar acoperişul coboară spre partea din spate, ceea ce amplifică efectul de dinamicitate. Blocurile optice, atât cele din faţă, cât şi din spate, sunt bine poziţionate. Pe scurt, ASX arată ca un crossover arhetipal. Respiră forţă, dar în acelaşi timp nu te pune pe gânduri la gândul folosirii în trafic urban.
Dieselul de 1.8 litri oferă 150 CP, care sunt disponibili de la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este de 300 Nm, între 2.000 şi 3.000 rpm. Traduse în performanţe, motorul este puternic şi poate mişca maşina de la 0 la 100 km/h în 10 secunde, iar viteza maximă este de 198 km/h. Poate nu sunt cele mai din