Consilierii locali au aprobat ieri noua organigrama a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, in urma careia vor fi disponibilizati 163 de angajati. Reducerea numarului de posturi, de la 1.597 la 1.434, se datoreaza in mare parte investitiilor realizate, prin modernizarea a peste 20 kilometri cale de rulare a tramvaielor, retehnologizarea unor procese de productie si inlocuirea unor mijloace de transport care necesitau o cantitate mare de manopera pentru reparatii. Reducerea posturilor se va realiza treptat, incepand de astazi, in functie de implementarea unui program nou de transport. Disponibilizarile vor afecta toate departamentele RATP Iasi, fiind incluse departamentul juridic, cel economic, cel tehnic, de contabilitate, precum si compartimentul control. Incepand de astazi, sectia numarul 1 va fuziona cu sectia 5, pentru a fi eficientizata situatia financiara a celor doua statii RATP Iasi. In cadrul fiecarei sectii, personalul este grupat in formatii de lucru sau coloane de soferi si vatmani, garaje, depouri sau ateliere, in functie de specificul activitatii. Coloanele cu personalul de exploatare vor cuprinde vatmanii, soferii de autobuz, microbuz sau marfa, in functie de graficele de circulatie. "Va fi disponibilizat aproximativ 12 la suta din personalul administrativ si cinci la suta din personalul muncitor. O parte dintre acestia si-a depus deja documentatia necesara pensionarii, iar alti trei soferi au cerut un an de concediu fara plata. Cel mai probabil, acestia vor pleca la munca in strainatate. Economia facuta in cadrul regiei va fi, cu aceste disponibilizari, de aproximativ 160 mii lei pe luna", a explicat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
Consilierii locali au aprobat ieri noua organigrama a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, in urma careia vor fi disponibilizati 163 de angajati. Reducerea numarului de posturi, de l